Lätt som en fjäder......tung som en sten

För första gången på den här bloggen ska jag säga att jag i stunden Nu mår fantastiskt bra....just nu i denna stund känner jag den balans som jag många gånger skrivit om i denna blogg...

Känslan kan beskrivas som att känna sig lätt som en fjäder, som att man svävar en bit ovan mark, likt en gungbräda i balanserat tillstånd...

För att närmare beskriva min väg till denna tillfredställande sinnesnärvaro beskriver jag istället varför det motsatta tillståndet väger så tungt....svaret är ovisshet...

Ovisshet är orsaken till att oro lägger sig som en skivstång med de tyngsta vikter över axlarna, där varje vikt symboliserar varje tanke som är en följd av det man i sitt eget sinne analyserar, det man hyser oro för...ovissheten gör att flödet av tankar är enormt...och de olika analyserande stadierna skär i varandra vilket ibland medför att alla analyser rasar samman likt ett korthus....lika bra de kanske...den analyserande bild man har är en egenskapande bild många gånger en bild som skiljer sig långt ifrån verkligenheten, på gott och ont...helt beroende på vad för sorts person man är...

Frågan är egentligen varför man skapar denna fiktiva bild av verkligenheten...bilden som endast grundar sig på den egna tolkningen av insamlad information...varför lägga energi på fiktiva bilder som man sedan gärna baserar nästkommande handling på....varför slösa energi på tankar som bara motsvarar vikter som i sin tur tynger ens eget tillstånd...varför slösa tid på ovisshet..vem vill vara en tung sten, fastkilad i marken när man kan vara en lätt fjäder, fritt svävande på ett lagom avstånd ovan mark...

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Åh va fint skrivet av diG! Kul att du mår kanon!! :)

Det är som alltid så sant det du skriver!!

Hihi läs min blogg! GLADA nyheter nU! Jag är så glad!!!! Jag är också lätt som en fjäder nu! =D



KRAM

Sandra Gee

2009-03-19 @ 14:55:33
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Hejje! ÅÅåååh TACK!! =D=D=D



Kul att du kommenterade i min blogg också! Det har jag väntat på ;) hehe..



Kram Sandra!

2009-03-19 @ 18:04:52
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0