Total Förvirring

Shit tredje gången på en och samma dag som jag är här. Vet fan om de ens hjälper, som att prata med en vägg som inte svarar. En kompas av stål skulle behövas, av stål enbart för att det är kallt och hårt och på alla sätt är motsvarighet till varmt och mjukt som kan symbolisera postiva känslor. En kompass som bara visar raka vägen och bortser från allt jag tvivlar på...allt jag funderar på, och framförallt allt jag känner...jag har idag fått en ny definition på vad det innebär att vara helt ur balans...att näst intill se sig själv i perspektiv, se sig själv i tredje person, en skepnad som vandrar medans jag själv står kvar och ser på, där jag själv symboliserar förståndet och klokheten men någon starkare kraft styr mig...som att se på när ens yttre skal agerar medans de inre säger stopp men utan gehör. Total förvirring är de obalanserade tillståndets egen energi...så länge den totala förvirringen hägrar vippar gungbrädan åt olika håll om vartannat...att hoppa av  farten är egentligen de enklaste...men förmodligen är det bästa att sitta kvar tills gungbrädan stannar av sig själv, lyssna på fysikens lagar som säger att så länge de finns friktion så finns det ett motstånd...antar att den därför kommer stanna...inte idag, inte imorgon...fan vet när...låt mig kliva av, låt mig fortsätta promenera mot att finna balans igen.
 
En sluten explosion av tankar och funderingar, snurr snurr  och totalt kaos...min skepnad vandrar, lyssnar inte alls, min tanke klarar inte av att ta hand om sig själv och min vilja är inte längre pålitlig ens för mig själv....låt mig finna balans igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0