Inspiration och stimulans...

De var ett tag sedan som jag faktiskt skrev något här på bloggen bortsett från de jag skrev tidigare idag. Anledningen till det är nog för att jag saknat inspiration eller bättre uttrryckt förmåga att formulera mig..

Att skriva om min vardag i allmänhet känns inte aktuellt, att jobba, äta, sova etc är förekommande händelser i allas liv, förstår inte varför det är så kul att läsa om sådant. Men att skriva om sådant som förhoppningsvis får människor att stanna upp i de dagliga rutinerna, tänka efter och filosofera över sin egen situation, det är inspirerar mig..att kunna påverka mer än min egen tillvaro...

Utöver de daglia rutiner och händelser som sker om vart annat så känns det som om väldigt många sitter på sin kammare och funderar över vad de ska göra med livet...Utåt sett visar man alltid uppden finaste bilden men bakom fasaden så är de fler än en person som har funderingar kring livets olika vägar...

Att passa in, uppfylla omgivningens förväntningar brukar kunna vara en bidragande orsak till detta..men för att komma ifrån sina funderingar måste man hitta en balans i livet...en balans som man bara finner genom att lära känna sig själv, fråga sig själv vad det är som faktiskt stimulerar ens egen tillvaro och sedan svara. Men svaret måste ske utan yttre påverkan...när man är i balans med sig själv, finner inspiration till livet och har en stimulerande tillvaro....så tror jag att det blir lättare att påverka omgivningen än att omgivningen påverkar en själv...


Kommentarer
Postat av: Matilda

shit, you're deep man!

jag har bytt blogg från mnsk.blogg.se till den här om du klickar på mitt namn! kikar in då och då, du skriver inte mot en tom vägg, jag läser faktist det mesta! take care!

2009-01-31 @ 19:30:49
URL: http://getyourownopinion.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Åh jag har missat att du börjat skriva igen!



Ja du har så rätt.. jag älskar att läsa det du skriver! Det är så mycket som stämmer!



kram Sandra

2009-02-03 @ 16:11:29
URL: http://sandragee.blogspot.com.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0