Som en cirkel

Har ni någon gång funderat över fenomenet att en bra händelse i livet alltid förr eller senare följs av en dålig händelse, de behöver inte vara idag eller imorgon men en vacker dag slår de om, vare sig man vill eller inte, för att slå om igen efter tag...

Den sista tiden har balanserat på gott och ont, fast det är väl klart, det är väl en tolkningsfråga...vad bör defineras som mindre bra händelse liksom? Förmodligen är det betraktarens ögon som bestämmer som gäller för om en person är vacker...fast i det här fallet beror det nog mer på den som upplevelsen att bedömma händelsens utfall..

Engagemang är ett bra ord...gemensamt engagemang ett känns ännu bättre...börjar smått tröttna på att vara "toastmaster" för min omgivning..duka bord för andra när bara hälften är tacksamma för vad som erbjuds. Men vänd på det och säg, vad är det som säger att dom delar engagemanget..ingenting egentligen, det kanske bara är min egocentriska syn på att jag vill göra nått vettigt och sen dela visionen med flera...men med gemensamt engagemang tror jag vår når längre än vad vi gör idag..oavsett vad det gäller..

Men en vacker dag tror jag man får tillbaka, elelr det får man då och då för att man faktiskt försöker dra sitt strå til stacken...att vara målmedveten är viktigt...att finan än väg för att nå målet lika viktigt...men att aldrig ge upp är viktigtast..det har jag fått erfara många gånger...och det betalar sig i slutändan..det är som yin och yang...svart och vitt...allt har sina motsatser..bra och dåliga händelser...det handlar bara om att lära av dom dåliga händelserna och faktiskt uppskatta dom bra...för dom återkommer gång på gång...runt runt..som i en cirkel...


Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

så sant, så sant

2008-11-25 @ 14:51:26
URL: http://sandrageeblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0