Livskvaliet...

Många gånger har jag funderat över vad som egentligen är livskvalitet. Vad är det som gör att jag faktiskt trivs man faktiskt trivs med sin tillvaro...

Jag tvivlar på att bra livskvalitet är en följd av mycket pengar, bra jobb och en grym status i samhället...möjligen utgör det vissa förutsättning, möjligen innebär det att livet kan bli enklare inom vissa ramar...men lika mycket som jag tvivlar på att livskvalitet är en följd av pengar etc...så är jag lika säker på att dessa förutsättningar och den enkelhet som ges endast är förknippat med ett behov som man själv eller omgivningen skapat....



Kommentarer
Postat av: Lindish

Kul att du börjat blogga:) Pözz!

2008-11-28 @ 18:20:57
Postat av: Sandra Gee

Mycket riktigt! Pengar betyder så fruktansvärt mycket... men samtidigt betyder pengar INGENTING!

nära o kära betyder så oehört mycket mer, än status, pengar o liknande..*



Kram Sandra

2008-11-30 @ 02:24:40
URL: http://sandrageeblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla Pramberg

instämmer helt klart

2008-11-30 @ 22:19:04
URL: http://pernillapramberg.blogg.sepp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0