Materialismens högtid...

...De börjar smått närma sig..dagen då vi byter pengar med varandra som mest, dagen då vi köper massa skit bara för att det hör till, bara för att man ska...eller för att gubben med vitt skägg ska ha nått i säcken...

..Jag kan köpa att det är ganska skönt med lampor lte här och var på på ballkongräcken och i träd...det inger en mysfaktor på nått sätt..skulle faktiskt vara skönt om fokuseringen på mysfaktor fanns kvar för alla under den stundande dagen...

...Tänka dig att stress är ord som så ofta dyker upp..även här..stress med att köpa skit, och tänk de som också fokuserar på att värdet av vad man ger är viktigt..."jag ger inte för mer pengar än vad jag tror att jag kommer få tillbaka"...och stress för att man ska slänga upp några röda dukar för att skapa en stämning utöver det vanliga..ett träd i de rum som vi umgås mest i för att lägga vara bytespengar under...och sen käk i massor som även räcker fram till midsommar....
...Sen har vi stressen hos de som ska besöka så många under så kort tid för att tillfredställa sin omgivning och alla som gjort sig besväret att slänga fram dukar på bordet, fixat käk åt halva afrika och sen köpt ett barrande träd....


Jag har inget emot denna dag  tvärt om...men jag ser fram emot den av en anledning....umgås..
Det är den enda dagen på hela året som jag med säkerhet vet att jag kommer umgås med de som står mig närmast och det är i de so jag lägger värdet av denna dagen...

Materialismen dag är snart här..men de lär dröja innan materialsmen förlorar sin status under denna högtid...

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Nu de senaste åren har jag börjat känna detsamma faktist! Förr va det ju kul att få och ge klappar..

Men i nuläget önskar man sig bara saker som kostar lite mer... och det e inte lätt att få.. Då känner man ju att man måste ge i samma summa.. och då kan man lika gärna skippa klappar och köpa den själv..

Men just mysfaktorn och att få mysa med nära och kära och få umgås med dom, är det som gör julen helig*

2008-12-04 @ 13:50:05
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0