Sömnlöst

...Varför gå att lägga sig om man inte är trött? Egentligen var jag nog jävligt trött men den inre oron gör att kroppen vilar men hjärnan arbetar på högvarv...ska bli spännande att se hur länge man orkar stå på benen idag, om man spårar ur mitt under ett möte eller bara låter huvudet slå i bordskanten. Helt utan vetskap om omgivningens blickar då man lugnt tar igen de man missat under natten. Alternativet är röda rinnande ögon som en effekt av att knyta upp ögonlocken med klädnyper...syre, andas...det är nog itne bara mina ögon som behöver de...även jag själv, personligen...speciellt de gånger de känns som luften i ens närhet börjar sina...fan va skönt det är med en promenad då...vandra omkring med en giftpinne i munnen, inte för att de är spciellt ren luft, men de stillar lugn i själen, om än bara för en kort stund, en provisorisk lösning...som av någon anledning lätt bli en beständig lösning...men de är skönt, just för stunden, och det är ju i stunden man lever...skulle vara skönt om tankarna med bara kunde leva i  stunden...va skötn de hade varit..då hade man förhoppningsvis sovit när stunden var inne för att sova...då hade man sluppit börja dagen, sömnlös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0