Alkoholens omvända baksida.....

Tänk att när vissa männsiskor börjar tappa fotfästet så tillförs alkolhol i olika former...öl, vin, sprit....gott absolut, dämpande...svar ja, om än bara för stunden..men fan va skönt de är...och ja, jag tillhör nog den kategorin som lugnar själen och oron med en eller två klunkar alkohol. Svag människa, kanske, tror dock inte de, utan jag är nog mer en filosof som behöver vila tankarna för några mintuer...folk som däremot itne funderar så mycket på situationen som uppstått har kanske inget sug av att ta sig en slurp...hjärnan kanske inte är på högvarv på samma sätt så behovet inte finns att lugna..

...Men på samma sätt som jag anser de viktigt att sprida budskap är de lika viktigt att göra de i goda och dåliga skeden i livet...att bara lämna textrader när livet känns tungt ger en onyanserad bild av vad livet erbjudit mig och vad livet lärt mig...

För tillfället är allt på topp vilket mynnat ut att en slurp vaskats fram ändå...allting har en fram och en baksida, gott och ont med ett balanserat mellanting kallat lagom...men att lika bra som de känns att dränka sorgerna i whiskeyns smakrika upplevelse, lika fint känns de att vid glädje avnjuta samma dryck...utnyttja alkoholens omvända baksida...:=)

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Så sant.. shit jag håller typ med dig om allt som du skriver haha :)



Är allt bra med dig?



Kram Sandra

2009-02-09 @ 00:13:33
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0